V Barceloně jsme strávili pět dní během našeho VÁNOČNÍHO ROAD TRIPU

Termín: 28. 12. 2023 – 1. 1. 2024

Co jsme v Barceloně viděli?

1. den v Barceloně

Sagrada Família

Na náš první den v Barceloně jsme měli rezervovanou od 13.00 prohlídku chrámu Sagrada Família. Program byl tedy jasný… ráno se vyspat, a v pohodě dojet barcelonskou MHD (metrem 3 stanice) až k chrámu, prohlédnout si okolí a včas dorazit na prohlídku. Všechno vyšlo. Sagrada Família potvrdila svoji majestátnost už v okamžiku, kdy jsme ji po výstupu z metra zahlédli. Ale… když vejdete dovnitř, dojem z neuvěřitelné stavby se ještě zněkolikanásobí. Dokonce i děti řekly „Týýý jóóó, tak to je epický!“.

Sagrada Família je obrovská a nádherná. Když zasvítí sluníčko, vitráže ozdobí barvami obrovské sloupy, vlastně házejí milióny barevných prasátek dovnitř celého chrámu. Vlastně se díváte na duhu uvnitř nádherného chrámu. Když stojíte uvnitř, musíte hlavu opravdu pořádně zaklonit, abyste viděli strop. Žádný tvar, roh nebo zeď není typický. Jakoby Gaudí plánoval udělat každý záhyb jinak, než všichni známe.

No… prostě chrám Sagrada Família musíte vidět 😊.

Po jeho prohlídce jsme se vydali pěšky zpět do hotelu jsme se ještě mrkli na další Gaudího domy – Casa Milà a Casa Batlló – oba na náměstí Passeig de Grácia. Dovnitř těchto domů jsme se nedostali. Vstupné je docela drahé a bohužel se nám nepodařilo si návštěvu včas zarezervovat.

2. den Po pobřeží Barcelony

Pobřeží Barcelony – most Rambla de Mar, park de la Ciutadella

Dnes jsme se celý den procházeli po pobřeží Barcelony a blízkém okolí. Autobusem jsme dojeli k přístavu a prošli se po mostě Rambla de Mar. Na jeho konci je obchodní centrum. Ale v podstatě všude je hodně obchůdků.

Poté jsme se lehce od pobřeží vzdálili a došli do parku Park de la Ciutadella. Je to nádherný, vzdušný park, ve kterém je krásná fontána s jezírkem (v zimě je fontána vypnutá), obrovský mamut, možnost odpočinout si na lodičkách, posedět a trochu se ohřát na sluníčku. I když jsme celou dobu chodili v jarních bundách (byl prosinec), tak počasí občas lákalo k tomu si ji sundat. V tomto parku bylo teplo. Ale jakmile jsme došli do nějakého stínu, hned se ozvalo zimní počasí a tak jsme si bundy opět brali na sebe.

Další kroky jsme nasměrovali do gotické čtvrti a k vítěznému oblouku a celou dnešní procházku jsme zakončili na pláži. Asi 52x se mě nějaký prodejce zeptal, jestli nechci deku. Nechtěla jsem, seděli jsme na bundách. Sluníčko sice lákalo skočit do moře, ale voda byla opravdu studená. Mužská část naší rodiny se brouzdala nohama ve vodě, já ne :). Až na cestě domů Ondra přiznal, že voda trochu ledová opravdu byla… Takže koupání v Barceloně v zimě opravdu není ideální, ale udělat si piknik na pláži je super :).

3. den Nad Barcelonou

Kopec Montjuic

Dnes nás čekaly samé vyhlídky z kopce Montjuic. Na tento kopec je možné vyjet lanovkou, pěšky nebo MHD. My zvolili MHD. Autobus nás zavezl až na vršek kopce k hradu, odsud jsme šli pěšky dolů a kochali se pohledy na Barcelonu.

Asi v polovině kopce jsme nakoukli na olympijský stadion a pak už jsme scházeli dolů kolem muzea umění.

Dnešní den byl vyloženě procházkový, vše bylo zavřené (byla neděle a Silvestr). I většina restaurací, a tak když jsme objevili býčí arénu přeměněnou na OTEVŘENÉ obchodní centrum s restauracemi na jeho střeše, šťastně jsme usedli ke stolu a dali si svoji poslední obědo-večeři v tomto roce. Nákupní centrum je v této býčí aréně menší, ale určitě stojí za to vyjet po eskalátorech až na střechu a podívat se na Barcelonu. Nachází se zde restaurace (lehce dražší). Pokud budete hledat klasický fast food, sjeďte naopak úplně dolů :).

4. den Gaudího park Guell

Gaudího park Guell

Na poslední den našeho pobytu v Barceloně a první den v roce 2024 jsme si rezervovali procházku v parku Güell, který navrhl Antoni Gaudí.

Je postaven v kopci, takže abychom se k němu dostali, museli jsme jednu část pořádného kopce vyjít. Celý park je postaven v kopci, takže jsme i v parku chodili z kopce do kopce. Hned na začátku jsme se nechali trochu zmást a zamířili jsme rovnou na velké „náměstí“ Gaudího parku. Sice nás všechny cedule upozorňovali, že je to jednosměrka, ale co… když tam šli všichni, tak my taky.

Pokochali jsme se výhledy a pak jsme další jednosměrkou zamířili dolů. Ale… Lidi přeci chodili i nad oním náměstím! Tak jak se tam dostaneme? A tak jsme se vrátili zpět na náměstí a snažili se z něj dostat nahoru. Ale to nešlo, neboť hlídači hlídali, aby všichni dodržovali jednosměrku. Zeptali jsme se tedy jedné hlídačky, jak se dostaneme nahoru, a odpověď byla dosti jasná… „Musíte jít dolů, u ještěrky zahnete doprava nebo doleva a pak můžete jít hned nahoru.“. Můj další dotaz „A opravdu nemůžete těch pět metrů tudy projít (ukázala jsem na úplně prázdnou cestu za hlídačkou) a jít prostě nahoru rovnou?“ byl s úsměvem odbyt (asi nejsem jediná, kdo to nechápe). A tak jsme se vydali dolů, abychom mohli zase nahoru.

A následovali kochačky a selfíčka. Park je hezký, jsme rádi, že jsme ho viděli. Ale my jsme byli v portugalské Sintře a tento park ten Gaudího ani zdaleka nepředčil. Pokud jste někde četli, že v podstatě stočí dojít k hlavnímu vchodu a z ulice si udělat fotku – pak je to pravda. To „Wau“ uvidíte právě z ulice.