Když Andrejka našla první kapitolu, sedla si s ní do křesla a začala číst. Andrejka chodí do první třídy. Číst už umí, ale potřebuje trénovat. A mě došla jedna věc. Legenda o záhadné surfařce je nejen hra, ale i didaktická pomůcka :). Legenda totiž rozvíjí čtenářskou gramotnost a učí děti pracovat s textem!
Po přečtení první kapitoly za mnou Andrejka přišla a ukázala mi indicii na jejím konci. „Mami, to je divný, tady nejsou žádná písmenka, jen čísla. Jak se dozvím, kde je další kapitola?“
Věděli byste, co se skrývá za těmito čísly? Vyluštili byste tuto indicii?
29 10 22 17 4 14 28
A tak se Andrejka poprvé setkala se „záhadnou“ šifrou. Starší děti bych nechala chvíli o šifře přemýšlet. U Andrejky mi však bylo jasné, že jí musím pomoct. Navedla jsem ji tedy na abecedu. Ať zkusí jednotlivá písmenka v abecedě očíslovat podle jejich pořadí v abecedě.
Andrejka si tedy napsala celou abecedu (já jsem dohlédla, aby nezapomněla na písmena jako č, ď, š, ž,…) a pak jednotlivá písmena očíslovala. Následně jsem jí musela názorně ukázat, jak má čísla vyměnit za písmenka. Andrejka totiž rozebrala každé číslo a hledala „jen“ číslice. Takže pro ni nebylo první číslo 29, ale „jen“ 2.
Nakonec se jí podařilo vyluštit, že za čísly se skrývá indicie „V HRNEČKU“. A vydala se prohledávat všechny hrnečky, které máme doma :).